fbpx

Ai vrea un copil care:

Să se cunoască pe sine și să fie capabil de auto-control?

Să înțeleagă perspectiva celorlalți și să interacționeze constructiv și eficient?

Să ia decizii și să facă alegeri benefice pentru el, atât în plan personal cât și în plan social?

Ai nevoie de SEL.

Atunci când copilul tău va fi echilibrat emoțional, se va înțelege pe sine și va înțelege cum să interacționeze constructiv cu ceilalți, toate consecințele comportamentelor nedorite vor dispărea de la sine.

După ce urmează acest program, copilul tău:

  • va avea o atitudine pozitivă către sine și ceilalți
  • își va crește propria eficiență, încrederea, perseverența, aplecarea spre a învăța, motivația.
  • va reduce riscul de a dezvolta comportamente nedorite
  • va avea capacitatea de a gestiona emoțiile
  • va avea o performanță școlară îmbunătățită

În școlile din SUA și Australia, SEL face parte din curriculum.

În școlile noastre nu există încă un plan despre cum să îmbunătățim experiența copiilor, ci dimpotrivă. Școala îi compară, îi pune în competiție, îi etichetează și îi clasifică.

Rezultatul este lipsa de interes și motivație sau agresivitate și bullying.

Dispariția bullyingului nu este posibilă prin a spune stop bullying, pentru că atunci când spunem stop bullying adresăm doar o consecință. Nu-l poți convinge pe copil că poate să fie bun spunându-i că este rău, ci învățându-l să se cunoască și să se accepte pe sine, apoi să înțeleagă cum să creeze relații pozitive cu ceilalți.

Nu putem schimba sistemul de învățământ, dar putem alege să-i ajutăm pe copii să dobândească aceste abilități în afara școlii.

Iată câteva informații despre SEL

Este un concept solid, cu o bază de cercetare serioasă în spate (peste 20 ani), implementat deja în școli cu rezultate vizibile în viața elevilor, testat și optimizat în urma contribuției și colaborării experților din mai multe domenii: psihologie, neuroștiinte, resurse umane, educație, pedagogie, chiar economie.   Este poate cel mai complex concept de dezvoltare socio-emoțională pe care l-am întâlnit până acum. Are o abordare holistică, exhaustivă asupra naturii umane, urmărind armonia între cele 2 tipuri esențiale de abilități intrapersonale și interpersonale – cunoașterea de sine și cunoașterea celorlalți.

Programul pornește de la cunoașterea de sine (descoperirea calităților și pasiunilor, înțelegerea  gândurilor/ emoțiilor/ reacțiilor), autodisciplina și autocontrolul (gestionarea emoțiilor, a timpului, obiceiurilor, a  problemelor), continuând cu abilitățile sociale (înțelegerea normelor sociale, respectul, empatia, bunătatea, diversitatea), relaționarea cu ceilalți (comunicarea, munca în echipă, rezolvarea conflictelor, prietenia) și luarea deciziilor (responsabilitatea, gândirea critică, influența celorlalți, etica etc.).

​Pe scurt, programul abordează:

  1. Abilități intrapersonale  – cine sunt eu
    1. Autocunoașterea
    2. Autodisciplina
  2. Abilități interpersonale – cum relaționez cu ceilalți
    1. Abilitățile sociale
    2. Relaționarea cu ceilalți
    3. Luarea deciziilor

Pentru fiecare categorie în parte sunt dezvoltate activități, exerciții, jocuri de roluri, tehnici și metode de învățare accelerată adaptate grupei de vârstă, astfel încât copilul să fie echipat cu instrumentele necesare gestionării situațiilor de viață reale.

Se asigură permanent feedback pentru părinți, programul desfășurându-se ca un parteneriat cu aceștia.

​Conceptul adoptă o abordare sistemică, poate fi predat și aplicat în diferite etape de dezvoltare din copilărie până la maturitate și în diverse contexte culturale. În SUA, din ce în ce mai multe școli folosesc SEL pentru a stabili standarde și competențe de învățare, de la grădiniță până la liceu, susținând astfel copiii  în succesul academic, implicarea școlară și civică, sănătate, bunăstare și alegerea carierei.

Când ne gândim că viața și munca viitoare vor fi dominate de tehnologii complexe, trebuie să căutăm și acele calități și abilități care fac ființele umane speciale pe care tehnologiile nu le pot reproduce: creativitatea, imaginația, munca în echipă, iubirea, empatia, rezilienta.

Când copiii de astăzi se confruntă cu ispitele, provocările, anxietățile care le afectează bunăstarea și noi, ca părinți, suntem disperați să îi protejăm și să îi pregătim, ce trebuie să facem? Să hrănim acele calități care îi fac pe oameni speciali și care nu sunt învățate la școală.

​Să găsim acele programe care scot la suprafață calitățile, permițându-le copiilor să se descopere pe ei înșiși și scopul vieții lor. Acele programe care îi  învață abilitățile esențiale de viață și încurajează înflorirea spiritului uman.

​Împreună cu colega mea, Gabriela Tranciuc, am dezvoltat un program unic în România de autocunoaștere pentru copiii între 8-12 ani, care oferă o experiență completă copilului, ajutându-l să se înțeleagă și să se dezvolte din interior.

Cred că fiecare copil din România ar trebui să beneficieze de o astfel experiență care schimbă vieți!

Înscrie-te la Newsletter

Și vei primi informații utile despre educație și parenting

Rezervă o conversație gratuită aici

Află cum îl poate ajuta life coachingul pe copilul tău!

Completează formularul de mai jos și eu te voi contacta pentru a stabili împreună ziua și ora întâlnirii.

Îți voi răspunde într-un interval de 24 de ore.